De aanleg van het nieuwe kunstgrasveld van Enter Vooruit start op 1 juni. Aannemer DSN Sports en Gras (DOMO) voert de werkzaamheden in opdracht van WiE-Sport (voorheen SAWE) uit.
In de eerste week wordt het oude kunstgrasveld verwijderd. De lava-onderlaag van het huidige veld wordt hergebruikt voor het nieuwe veld. Daarom gebeuren sloop en aanleg tegelijk. In overleg met WiE-Sport en Gemeente is bewust gekozen om dit in de zomerstop uit te voeren.
De oude kunstgrasmatten worden tijdelijk opgeslagen op een deel van de parkeerplaats en daarna snel afgevoerd. Het parkeerterrein is voor het weekend weer beschikbaar.
De werkzaamheden zijn van maandag t/m vrijdag tussen 06.00 en 18.00 uur. De nieuwe bruggen zijn helaas niet op tijd klaar. Daarom loopt het transport tijdelijk via de Sportlaan en Bornerbroekseweg. Wij hebben bij WiE-Sport en de Gemeente aangedrongen op goede veiligheidsmaatregelen, lage snelheid en een goede bereikbaarheid van de andere velden en dat de omwonenden goed worden geïnformeerd.
Het nieuwe veld moet uiterlijk 20 juli klaar zijn en vóór 1 september zijn goedgekeurd door de KNVB.
Het project brengt meerdere verbeteringen mee:
• nieuwe hekwerken;
• nieuwe dug-outs;
• goedgekeurde wedstrijdverlichting;
• watertappunt;
• bekabeling;
• camerabeveiliging;
• extra opslagruimte voor goals;
• mogelijkheid voor een ballenhok.
Het nieuwe kunstgrasveld krijgt een natuurlijke infill en voldoet aan de eisen van de KNVB.
Vragen? Neem contact op met Stephan Oosterveen of Martin Langenhof. Zij zijn namens Enter Vooruit contactpersoon richting WiE-Sport.